Är "hemligheten" bara en gigantisk placeboeffekt?

Jag har rest så mycket på sistone att jag har börjat spela lite spel genom att gissa vilket läsmaterial folk brukar ta med flygplan. Den mest seende boken? Hemligheten. Ingen överraskning där. Rhonda Byrnes bok, som följde på en populär DVD, firar ett och ett halvt års jubileum ovanpå bestsellerlistorna den 28 maj. Jag har fått höra om det, skymtande, inte bara av mina nyåldriga crunchy granola-vänner (OK, jag bor i LA), utan också av mina mer vanligtvis skeptiska vänner.
"OK", säger de, "Vi vet att lagen om attraktion [som hävdar att du kan manifestera eller locka allt ditt hjärta önskar, från Prada-väskor till män] ljud löjlig. Men det Arbetar! Det har verkligen, uppriktigt och verkligen gjort mig lyckligare. ”
Jag är en psykologforskare som genomför randomiserade kontrollerade experiment som testar vilka strategier som gör människor lyckligare på lång sikt (och hur och varför). Men jag kan inte argumentera med påståendet att med tro att använda lagen om attraktion har gjort enskilda individer lyckliga. Naturligtvis kan sådana anekdotiska bevis vara starkt partiska. Till exempel kan människor försöka övertyga sig själva om att något som de har ansträngt sig mycket till är verkligen värdefullt, eller så kan de selektivt komma ihåg framgångar kontra misslyckanden. Men jag antar att om vi testar

HemlighetenRekommendationer i ett slumpmässigt kontrollerat experiment skulle det troligtvis visa sig fungera. Varför? Eftersom min nya doktorand, Matthew Della Porta, meddelade mig häromdagen i en inspirerad understatement, "Du vet, Hemligheten är bara en jätte placebo effekt.”
En placeboeffekt uppstår när en p-piller, procedur eller beteende har det avsedda salutära resultatet - till exempel lindring av huvudvärk eller lyft av depression - helt enkelt för att personen tror att det kommer att få det resultatet. Placebo-effekten är verkligen mind-over-body, eller mind-over-mind, i handling. P-piller kan vara en sockerpiller och strategin kan vara helt värdelös, men om du tror att den kommer att fungera kan den bara fungera.
Placebo-effekter är inte triviala. En sockerpiller eller skambehandling (även skamkirurgi) kan leda till att människor känner sig mindre angelägen, för att visa minskad inflammation, att bevittna minskningar i blodtrycket och till och med att bygga muskelmassa. När det gäller psykologiska "skam" -behandlingar, såsom de som beskrivs i Rhonda Byrnes film och bok, kan människor dra nytta av och bli verkligen lyckligare av olika skäl, inklusive det faktum att de strävar efter ett betydande, engagerat och absorberande livsmål (helt enkelt ha ett sådant mål är associerad med lycka) och det faktum att de är engagerade med världen och andra människor (sociala band är också förknippade med lycka). Och listan fortsätter.
Här är en studie som jag planerar att göra med mina elever. Hälften av deltagarna kommer att uppmanas att öva trogen lagen om attraktion. Den andra hälften kommer att uppmanas att utöva en alternativ "attraktionslag" som vi slumpmässigt har förvrängt och vänt bort till erkännande. Alla kommer att ges en skälig grund för varför deras tilldelade övningar ska fungera. Vår förutsägelse är det både grupper av deltagare blir lyckligare med tiden och mer framgångsrika med att få det de vill - helt enkelt för att de tror på vad de gör, för att de förväntar sig att lyckas, för att de satsar på strategin och för att de bedriver den på ett engagerat och engagerat sätt.
Jag kan inte vänta med att lära mig vad vi hittar från den här studien. Naturligtvis tar vetenskapliga experiment mycket längre tid att genomföra än tiden det tar att läsa en bok. När resultaten är i - och om de visar att attraktionslagen inte är mer effektiv än en nonsenssamling av övningar - kanske Hemlighetenmani kommer att ha blåst och ingen kommer att bry sig.

Inskickat av Kathryn White den 7 maj 2008 - 12:27

Tillämpa samma teori på Oprahs älskling "En ny jord."

  • Svar till Kathryn White
  • Citat Kathryn White

Inlämnat av Michael Worthington den 7 maj 2008 - 07:38

Jag har faktiskt hittat en webbplats där du kan köpa placebos (sockerpiller) online - märkesvaror * som placebos * - www.placebo.com.au. Kanske utbytet av pengar mot inerta sockerpiller utlöser placeboeffekten? Eller måste du faktiskt ta p-piller? Kanske är det bara att titta på bilden av pillerna på nätet ???

  • Svar till Michael Worthington
  • Citat Michael Worthington

Inlämnat av Willie Hewes den 7 maj 2008 - 10:55

Hemligheten är en så sorglig bedrägeri. Ooh, ja, låt oss alla sitta och verkligen fokusera på allt vi inte har! Det kommer att göra oss lyckliga!

Försök att öva tacksamhet istället för girighet, som faktiskt kan göra dig lite bra.

  • Svar till Willie Hewes
  • Citat Willie Hewes

Skickat in av Sandra den 7 maj 2008 - 14-20

Läste du boken?? eller lagen om attraktion bok?? Jag bealieve i placeboeffekten av det hela, men de lär dig i böckerna att öva tacksamhet varje dag vilket är hur du får mer av det du vill ...
De råder dig att titta på vad du har och vara tacksam för det bortsett från att fokusera på vad du vill ...

  • Svara till Sandra
  • Citat Sandra

Inlämnat av Karie den 5 juni 2008 - 15:49

Titta på vad du sa. Negativt, negativt, negativt..oh och också helt felaktigt. Det första "hemligheten" säger dig att göra är att vakna på morgonen och säga "tack" för allt du har och att inte stanna vid de saker du inte har. Det står också att säga tack många gånger om dagen för enkla saker som att bara kunna komma ur sängen den morgonen. Är det inte tacksamhet? Det verkar som om du inte läst boken alls. Hemligheten har gett mig och många andra något att se fram emot och en känsla av värdig i denna värld. Jag säger inte att det är 100% korrekt, varför diss något som ger människor hopp och fullständig, fullständig lycka? Även om det är placebo-påverkan som bäst, är det verkligen en dålig eller "ledsen" sak? Allvarligt, sluta vara så negativa och goda saker kan komma till DIG en dag.

  • Svara till Karie
  • Citat Karie

Inlämnat av Julie den 15 juni 2008 - 14:56

Jag har alltid haft problem med att beskriva hemligheten till andra. Du har förklarat det vackert och eftertänksamt, Karie. Jag hoppas att du inte har något emot om jag också använder det!

Bäst,
Julie

  • Svara till Julie
  • Citat Julie

Inlämnat av Gareth den 16 juli 2013 - 06:55

Mycket väl sagt - för många saknar förståelsen av hemligheten, mer tacksamhet ger oss en inre känsla av lugn och tillfredsställelse. Detta har visats (många gånger) via ett flertal studier och reserch att all hälsa och välbefinnande förbättras avsevärt och att vi bokstavligen kan läka oss själva inifrån. Kärnan i sinnet är enorm!!! Vi skapades säkert inte och placerades på planeten för att vara eländiga och olyckliga. Den "hemligheten" tror jag handlar mer om sunt förnuft och "nyckeln till det" är att vi ska "må bra" med oss ​​själva och allt annat kommer att vara en bonus. Jag vet att världen omkring oss är tyvärr mestadels negativ men tänk bara ett ögonblick om vi var mer anslutna, mer positiva, mer kära i planeten skulle vi inte vara lyckligare? Om människor gör avvikande kommentarer om livet, människor, världen etc, är det inte den världen de skapar för sig själva... För en del vet jag vilken värld jag föredrar att bo i... det är ett individuellt val... Negativt eller positivt! gör ett val, det är ditt liv!

  • Svar till Gareth
  • Citat Gareth

Inlämnat av Julie den 15 juni 2008 - 14:54

Hej Willi,

Jag vill bara önska er lite lycka och fred.

Med vänliga hälsningar,
Julie

  • Svara till Julie
  • Citat Julie

Inlämnat av hermann 20 februari 2009 - 08:19

bra poäng - fokusera på något du inte kan få?! Jag gillar den: igår är förbi, i morgon vet jag inte, så det finns bara närvarande.

Skål,
hermann
http://www.peopleandmoments.at

  • Svar till hermann
  • Citat hermann

Inlämnat av James P den 7 maj 2008 - 12:17

Jag tror att "Placebo Effect" är skam - sockerpiller PÅ! Människor måste ta på allvar de mystiska helande krafterna i socker. Till exempel har mina barn gått från ledsna och döda till euforiska och energiska inom några minuter efter att ha ätit en Snickers godisbar - jag tror starkt att sockret får kredit!

Vi måste börja ge sockerpiller den kredit de förtjänar. Det är den här typen av "out-of-the-box" -tänkande som står för framgången för "The Secret".

James P. Esq.

  • Svar till James P
  • Citat James P
Insänd av Sonja Lyubomirsky Ph. D. den 7 maj 2008 - 23:00

Egentligen är det min förståelse att så kallade "sockerpiller" (som bara är läget för placebos) ofta inte bokstavligen innehåller socker i dem. Det är helt enkelt inerta piller.

  • Svar till Sonja Lyubomirsky Ph. D.
  • Citat Sonja Lyubomirsky Ph. D.

Skickat in av Cristina den 7 maj 2008 - 13:14

Uhh ja rätt dude!

Du tror att snickers kommer att fungera på dina barn, så det är vad du tror. Visste du att snickers har * socker * vilket gör att dina barn blir glada och energiska ???

  • Svara till Cristina
  • Citat Cristina

Inlämnat av Nick Stauner den 7 maj 2008 - 13:38

Låter som en bra idé för en studie! Jag hoppas att vi snart kommer att höra mer om det.

  • Svar till Nick Stauner
  • Citat Nick Stauner

Inlämnat av GMD den 15 maj 2008 - 18:58

Även om evidensbaserad forskning mycket väl kan bekräfta placebo-teorin, tror jag det finns en ännu enklare förklaring. Neurovetenskapen har länge hävdat att sinnena kan få mycket mer information än den medvetna hjärnan kan bearbeta - följaktligen filtrerar den omedvetna hjärnan bort mest sensorisk information. När vi fokuserar vår medvetna hjärna på speciella saker - antingen positiva eller negativa - tillåts yttre händelser som matchar detta fokus till det medvetna sinnet. Därför, när vi köper en blå bil, ser vi blå bilar överallt: men de var där i lika antal innan vi köpte vår, vi känner igen dem nu. Det här är vad jag tror ligger bakom tacksamhetsövningen - vi fokuserar på goda saker, så vi märker fler av dem varje dag, och så det känns som fler bra saker händer, så vi känner oss lyckligare.
Det är mycket mänskligt att vilja tillskriva andra mekanismer till detta - särskilt religiösa - där vi förklarar att "gud" har gett mig med goda saker eftersom jag är en bra person eller för att jag gör bra saker.
Bunkum - det är inte "välsignelser", det är inte karma, det är inte ens en hemlighet - det är inget annat än den mänskliga hjärnan i aktion.

  • Svara till GMD
  • Citat GMD

Inlämnat av Karie den 5 juni 2008 - 15:53

EXAKT!

  • Svara till Karie
  • Citat Karie

Inlämnat av Karie den 5 juni 2008 - 15:53

EXAKT!

  • Svara till Karie
  • Citat Karie

Inskickat av Anonymous den 2 februari 2010 - 23:33

Wow, det är trovärdigt och helt meningsfullt! Tack GMD.

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inlämnat av Gareth den 16 juli 2013 - 07:55

Jag tror att detta kanske saknar poängen, hjärnan (sinne) har enorm kraft och ja neurovetenskap har kunnat fastställa att hjärnan kan känna saker och ting på en liten nivå och medvetenhetsnivån tolkar vad som är viktigt och vad som är inte. Fokus skulle föra sinnet i linje med vad det önskade resultatet av den upplevda nyttan som kroppen och hjärnan kan få av den fokuserade uppmärksamheten. Det har visats att negativa och positiva händelser kan utlösa samma kemikalier och skulle bero på individen i vad de anser behagliga eller vad som tillför spänning och glädje till deras lever. Jag tror att var vi alla blir förvirrade är gränserna - negativa eller positiva? Vi kan diskutera i timmar om den fina linjen och vi kan dra en linje om dessa sinnesförhållanden, men den viktigaste punkten att notera är baserad på särskilt nöjesreceptorer i hjärnan som får oss att "må bra" eller som får oss att "må bra" - så när någon säger när du vaknar på en morgon säg till dig själv "jag är tacksam "eller" jag mår bra att leva "på en undermedveten och kemisk nivå som kroppen förbättrar och sinnet riktas till att känna mer tillfredsställelse via det sinnen utan behov av en ny bil, hus eller mer pengar... på så sätt påverkar placebo, om du kommer, bluffar sinnet att känna via sinnen allt är väl'. Inget externt kan göra detta under längre perioder bara medvetandet... så när människor säger karma, eller välsignelser, eller hemligheten osv... de förmedlar verkligen att det är bättre att må bra om dig själv än att slå dig själv varje dag. Men vi kan inte ignorera att vi kanske ansluter till våra högre jag (eller källan, skaparen, gud etc) och kan föra fler positiva händelser till spel som hjälper oss att leva mer uppfyllda och givande liv... vi kan inte ifrågasätta om vibrationerna vi avger inte rebound hur vi lever av liv, vi kan bara erkänna att positiva händelser gör oss må bättre. Från mina egna erfarenheter finns det saker som fortfarande inte lätt förklaras med "det är bara sinnet" även om sinnet spelar uppenbarligen en stor del av vår existens... det är som programmerade det så här i första hand som är mer punkt? Vi är inriktade på att reagera mer på positiv stimulans än negativa (även om vi återigen kan diskutera gränserna, när människor tar droger, dricker alkohol, röker cigaretter osv. de är vanligtvis negativa åtgärder som söker positiv känsla) och med hjälp av kemikalier som tillfälligt får dem att känna sig lite bättre. Därför måste vi alla förstå att livet aldrig slutar och att vi aldrig slutar gå framåt och gå vidare... men vart är vi på väg? vilken typ av värld? Grundarbetet har funnits länge innan vi tolkade händelser som negativa eller positiva... men vad är syftet med allt? Varför verkar vi svänga mellan de två känslorna och varför håller vi med om att positiva utvägar negativa - varje gång, ingen fråga!

  • Svar till Gareth
  • Citat Gareth

Inlämnat av Meryn Stol den 18 maj 2008 - 07:04

Jag tror att tillämpningen av lagen om attraktion kan ha en verklig effekt på att bara leva tankar, eftersom det åtminstone får människor att tänka på vad de vill. De kan också bli mer öppna för nya möjligheter och mer mottagliga för vissa signaler.

Om du aktivt söker efter något är chansen att du finner det uppenbarligen högre.

Så det är inte bara placebo. Jag tror att The Secret hjälper vissa människor att utveckla ett bättre tankesätt än de hade tidigare, vilket ökar deras effektivitet. Jag tror att det inte är en speciell bra bok för att utveckla ett bra tankesätt, men jag tror att det är bättre än ingenting.

Jag tror att den mest besvärande delen av The Secret är att den försöker förklara positiva effekter i metafysiska termer, medan de positiva effekterna lätt kan förklaras utan.

I ditt experiment bör du absolut se till att din alternativa "behandling" inte innehåller några bra råd alls. Annars kan du jämföra bra råd med goda råd. Om du inte är försiktig kommer du alternativt till och med att innehålla bättre råd än lagen om attraktion.

Jag tror att det vore intressant att jämföra effekten av att läsa "The Secret" och läsa "The 7 vanor hos mycket effektiva människor". Jag satsar på den sista för att fungera bättre.

  • Svar till Meryn Stol
  • Citat Meryn Stol

Inlämnat av Kristopher 19 maj 2008 - 12:50

En av mina psykologprofessorer (professor Lee Kronenberg) sa en gång:

"Om det fungerar eftersom det fungerar fungerar det. Om det fungerar eftersom du tror att det fungerar fungerar det fortfarande. "

Detta är kortfattat exakt vad placeboeffekten är.

Detta kan tillämpas från den senaste toppsäljaren "The Secret" hela vägen till hypnoterapeutens mystiska krafter. Munkar i Kina har bevisat sinne-över-kropp eller "sinne-över-sinnet" i mer än tre århundraden. Jag tror att om människor skulle uppskatta krafterna och kapaciteten hos det mänskliga sinnet, skulle de vara snabbare meditera och introspektera att de skulle köpa dime-romaner i hopp om ett bli-rik-snabbt schema eller ett botemedel självhjälpsbok. Lycka avlar lycka. Sadness avlar sorg. Känslor är bara ett sinnestillstånd där kroppen tolkar signalerna för att förmedla känslorna. Kanske borde människor studera den mänskliga kroppen och sinnet mer än placeboböcker. De kanske upplever att de inte behöver spendera pengar på litteratur för att göra dem lyckliga.

Jag antar att jag kunde skriva en bok för att tävla med "The Secret" och kalla den "Secrets of the Mind."

Min taggrad skulle vara "Det finns fler funktioner i hjärnan än det finns partiklar i universum." (Vilket är sant, förresten. Antalet elementära partiklar i universum uppskattas till en eländig 10 ^ 87, medan antalet distinkta hjärnstillstånd är 1E ^ 140.)

Omtänksam,
Kris

  • Svar till Kristopher
  • Citat Kristopher

Inlämnat av Linda McKenney den 12 juni 2008 - kl. 1501

Jag har blandade känslor av att "The Secret" har läst boken och tittat på DVD. Jag tror att vi inte har något att förlora och allt att vinna genom att öva tacksamhet och fokusera vår energi och uppmärksamhet på vad vi vill i livet, snarare än att klaga på vad vi har inte.
Jag är mycket intresserad av att ta reda på om mannen som ringde till Law of Attraction på XM, Oprah & Friends kommer att få de 12 000 000 dollar han hoppas på genom att använda bokens principer. Han har försökt sedan oktober 2007 och hittills har ingen "visat honom pengarna!"

  • Svar till Linda McKenney
  • Citat Linda McKenney

Skickat in av Julie den 15 juni 2008 - 15:05

Intelligenta kommentarer, Linda. Jag gillar det!

  • Svara till Julie
  • Citat Julie

Inskickat av J den 17 juli 2008 - 16:02

Mycket av framgången kan hänföras till självuppfyllande profetier. Jag är förvånad över att hon inte nämnde det och är nyfiken på vad hennes tankar kan vara om det i relation till The Secret och andra liknande fenomen ...

  • Svar till J
  • Citat J
Insänd av Sonja Lyubomirsky Ph. D. den 18 juli 2008 - 16:56

Du har rätt - jag borde ha nämnt självuppfyllande profetier med namn. Jag håller helt med dig. En del av kraften i placeboeffekter är att när vi verkligen tror att något kommer att hända (vare sig det blir lyckligare, hitta en pojkvän eller bli överkyld), är det mer troligt att det händer.

--Sonja

  • Svar till Sonja Lyubomirsky Ph. D.
  • Citat Sonja Lyubomirsky Ph. D.

Skickat in av Sydney den 12 september 2008 - 11:06

Jag uppskattar många av kommentarerna här och håller med dem. Jag gillade The Secret, men jag kände att det saknades så mycket. Jag är glad att rapportera att folk från The Secret har återvänt och gjort en bättre film. Det kallas The Opus. Jag såg det just igår och jag var väldigt upphetsad över att se de svar som saknades från The Secret första gången. Du kanske vill kolla in www. TheOpusMovie.com Filmen tar också ett nytt tillvägagångssätt när det gäller att lära sig hur man ska nå framgången vi alla drömmer om när lärarna delar sina kommentarer längs en underbart utformad berättelse. Det var så engagerande och underhållande. Jag märkte när jag googlade The Opus Movie i morse att vissa bloggar kallar det "det bästa personliga utvecklingsfilm någonsin gjord "Jag har inte sett många filmer så här hittills, men från vad jag har sett skulle jag göra det håller också med.

Jag gillade särskilt hur mycket mer djupgående Secret-lärarna gick den här gången. Det var bara mycket mer meningsfullt som tiden. Två tummar upp och 10 stjärnor.

  • Svara till Sydney
  • Citat Sydney

Inskickat av Anonymous den 12 januari 2009 - 23:39

Jag undrar om någon någonsin har lidit av att få ett placebo när de borde ha fått det riktiga läkemedlet. Jag skulle vara intresserad av historier om livet som har gått fel från The Secret. Möjlig? Det kan du ge dig på.
Jag tycker att det är intressant men tråkigt att se trailersna för The Secret och The Opus och dras in i den mystiska spirituella naturen hos dessa shorts. Jag såg The Secret för ungefär ett år sedan under mycket hårdhet och fann för alla dess goda avsikter att den hade den uppenbara ande av girighet. Och som jag minns fanns det många exempel på framgångshistorier som man kan se när man vinner en annan kan förlora. Vid 40 års ålder efter 15 år av ett mycket väldigt kärleksfullt äktenskap med bara vanliga äktenskapsproblem började min fru gå in i en klassisk kris i mittliv. Hon behövde vara yngre och behövde mer självkänsla. Hon blev nästan besatt av sin ålder och började ha affärer. Efter ett par år av detta var hon så förvirrad av sitt beteende och vad hon skulle göra att en tjejvän gav henne filmen The Secret att titta på. Hon älskade sig själv av sin skuld och The Law of Attraction lärde henne att hon nu kunde ha ett underbart och förtjänat liv utanför äktenskapet så bort hon gick. Detta var för ett år sedan och hon bor nu med en man som är 9 år yngre än hon och som hon kanske inte har mer vanligt med än deras fysiska förhållande och deras vanliga tro att universum kommer att ge dem någonting om du vill ha det tillräckligt dåligt genom att använda The Hemlighet. Detta är allt The Secret har gett henne efter ett år bort utom den dagliga troen på att universum kommer att ge henne lycka varje dag om hon bara tror. Det finns inget som tyder på att hon någonsin kommer tillbaka hem.

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inskickat av Anonymous den 30 januari 2009 - 21:09

Jag är ledsen för förlusten av ditt äktenskap och jag menar ingen respektlöshet här, men skyller du ärligt "The Secret" för att ditt liv har gått fel? Först nämnde du att titta på "The Secret" under mycket hårdhet - så du måste ha haft en förutfattad åsikt baserat på ditt eget trossystem som, även om det var intressant, naturligtvis tog dig ur din komfort zon. Det här kunde ha varit din första ledtråd att hon faktiskt försökte dela något med dig om sig själv och faktiskt gjorde ett försök att komma på samma sida med dig? "Vanliga" äktenskapsproblem kan betyda en sak för dig och något helt annat för någon annan, kanske henne. Du säger att hon behövde känna vissa egenskaper i sitt liv och om sig själv. Kan du erkänna för dig själv att du kanske inte hjälpte din partner till den nivån, men faktiskt var emot henne istället? Tror du att hon borde leva för alltid i skuld på grund av sina felaktiga handlingar? Hur som helst felaktigt hennes handlingar, fann hon ett sätt att förlåta dig och sig själv, så att hon kunde gå vidare - med eller utan dig. James Ray, lärare till 'The Secret', har en underbar anekdot... "Förlåtelse är som att ta gift och förvänta sig att den andra personen dör". Tro på hemligheten eller inte, detta uttalande står fast ensamt. Du förstår, hon har förlåtit och hon är glad. Du har inte förlåtit och det är du inte. Bitter är ett stort piller att svälja... så kanske en liten dos av din egen "placebo-effekt" kan vara i ordning. Ibland gör det som är rätt att du måste skada dig själv. Sann kärlek till varje person skulle kräva att du vill att den andra personen ska vara lycklig - även om det betyder utan dig. Det gör ont, utan tvekan. Men om du inte kan hitta ett sätt att älska dig själv är du inte öppen för att andra älskar dig och inte heller kan ge någon annan verklig kärlek. Någon gång skulle jag vilja se dig lägga upp en uppdatering och jag hoppas att du har hittat en underbar kvinna (kanske 9 år din Jr, om du vill) bor varje dag med något underbart att se fram emot till. Välsignelser till dig och bästa önskningar!

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inskickat av Anonymous2 den 2 november 2009 - 22:03

Med risken att bli negativ är du en skämt. Någon öppnar upp om förlusten av sitt äktenskap på grund av tomheten i "The Secret" och du skyller på hans negativitet? Glöm det. Jag är säker på att James Ray har ännu fler "underbara anekdoter" vid denna tidpunkt. Jag hoppas säkert att han kväver på p-piller som han måste svälja.

Skål.

  • Svara till Anonymous2
  • Citat Anonymous2

Inlämnat av BradM den 23 december 2009 - 20:41

Jag är förvånad över att en psykologforskare måste göra ett experiment på denna halvbakade, dåligt förklarade "hemlighet" när hon troligen är bekant med Gestaltterapi och liknande.

Denna Byrne är en hack som stämmas av en annan Aussie som citerade över 100 incidenter av plagiering och släpper sin bok på nytt som visar alla dessa plagier. Byrnes marknadsföringsteknik är emellertid förstklassig och innehåller välprövade och övertygande tekniker för ömsesidighet (tankekarma), knapphet (det är en hemlighet), myndighet (Einstein, Da Vinci och andra som förmodligen använde det), konsensus, konsistens (hävdar att det fungerar varje gång) och "like attraktioner like."

Oprah Winfrey är drottningen av New Age-skiten så här (gå besök hennes webbplats), men hon är ständigt på en självt avsky, diet roller dalbana och ger bort dyra gåvor till sin publik eftersom hon inte tror att någon annars skulle kunna älska henne.

  • Svar till BradM
  • Citat BradM

Skickat in av Jake 24 december 2009 - 2:33

Lokal: Om du utsätts för våldtäkt är det på grund av dina tankar. När du tänkte: "Det här campuset är inte så upptaget idag", bjöd du din våldtäkt in i ditt liv. Du ville att någon skulle vara med dig på campus, i ditt utrymme, i ditt ansikte och i dina byxor, så universum gav dig det du bad om. Bs !!!

Hemligheten är att amerikaner är suckers för att bli rika system och välstånd evangelier; det är därför Linda Byrne kom till denna turd av ett land som flyter på 500 biljoner dollar värdelösa derivat. Det är den riktiga hemligheten; Hemligheten är en mikrokosmos av den amerikanska drömmen.

Vänta bara tills bubblan spricker och helvetet lossnar. Då kan du skylla på mina negativa tankar för att ha lockat allt detta förödelse och död;)

  • Svara till Jake
  • Citat Jake

Inlämnat av BrianG den 24 december 2009 - 14:49

Jag köpte CD-versionen av The Secret och lyssnade på den hemma, där min yngre bror också bor. Ovetande för mig hade han avlyssnat och agerat okarakteristiskt optimistiskt. Han sa till mig att det var dags att se världen och ta tag i livet innan det är borta.

Detta fortsatte i nästan en vecka när jag fick ett samtal från den lokala polisen; det verkar som om min bror, som lider av paranoid schizofreni, gick ut med läkarna efter att ha lyssnat på The Secret och rösterna berättade för honom att fiender till Linda Byrne var han planerade för att förstöra henne, så han gick ballistisk på tunnelbanestationen och började pressa människor på spåren till kommande tunnelbanor, skrek, "Jag känner hemligheten och snart hela världen kommer också. Du kan inte stoppa oss; mina tankar kommer att döda er alla, budbärare av mörker! ”Han blev till slut utslagen av polisen.

Jag antar att i efterhand var det min brors upprörda tankar som bjöd in dessa dödsfall. Jag undrar vad de fattiga som stod på tunnelbaneplattformen tänkte innan de pressades framför tunnelbanetågen?

  • Svar till BrianG
  • Citat BrianG

Inlämnat av Alan Barnes den 24 december 2009 - 15:01

"The Secret" förändrade mitt liv på ett väldigt riktigt sätt och tillät mig att övervinna en allvarlig kris i mitt personliga liv. Det är välkänt att förutsättningen för "The Secret" är vetenskapen att locka till sig de saker i livet som du önskar och behöver och att ta bort de saker du inte vill ha från ditt liv. Innan jag hittade den här boken visste jag ingenting om dessa principer, processen för positiv visualisering, och hade faktiskt engagerat sig i vårdslösa beteenden så att jag kunde äventyra mitt eget liv och välbefinnande.

Vid 36 års ålder befann jag mig i ett medelhögt säkerhetsfängelse som tjänade 3-5 år för att förstöra statens egendom och allmän berusning. Det här var en hård straff för drunkligt kräkningar i en brevlåda, men som domaren påpekade var detta min tredje övertygelse för exakt samma brott. Jag hade uppenbarligen ett alkoholproblem och en djup och intensiv respekt från postsystemet, men ännu mer viktigt, jag ignorerade själva strukturen i vår metafysiska verklighet och bjöd in destruktiva influenser till mitt liv.

Min fjärde dag i fängelse var den första dagen som jag fick tillåtna i allmän befolkning och medan jag var på fritidsgården kontaktades jag av en fånge som heter Marcus som lugnt informerade mig om att jag som ny fånge hade köpt in honom för tre paket Winston-cigaretter och 8 uns pruno (fängelse vin). Marcus klargjorde vidare att jag kunde förvänta mig att bli våldtagen av honom dagligen och att jag hade vackra ögon.

Självfallet var jag djupt chockad över att mitt liv hade sjunkit till denna nivå. Jag blev väldigt homofob och blev bestört över att mitt övergripande personliga gatovärde var ungefär $ 15. Jag återvände till min cell och min cellkamerat Jim meddelade mig att han visste om Marcus-situationen och att han hade något som kunde lösa mina problem. Han gav mig en kopia av "The Secret". Normalt skulle jag inte ha vänt mig till en självhjälpsbok för att lösa ett så allvarligt och omedelbart hot men jag hade bokstavligen inga andra tillgängliga alternativ. Jag öppnade genast boken och började läsa.

De första kapitlen handlar om kärnan i något som kallas "Attraktionens lag" där en primär universell kraft är tillgänglig för oss och kan utnyttjas för att förbättra våra liv. De teoretiska karaktären hos de första kapitlen gjorde mig inte riktigt i fred. Jag hade faktiskt aldrig mediterat och haft stora svårigheter med att stänga fängelsets kaotiska ljud och visualisera de positiva förändringar som jag så kära behövde. Det var när jag nådde kapitel 6 "The Secret to Relationships" som jag insåg hur den här boken kunde hjälpa mig att distansera mig från Marcus och hans negativa avsikter. Från och med kapitel sex fanns det ett hålrum huggen in i boken och i det hålrummet var en fängelseshiv.

Nästa dag på träningsgården bar jag "The Secret" med mig och när Marcus närmade mig öppnade jag boken och stakade honom i nacken med min "hemliga shiv." De kommande åtta veckorna i ensam inneslutning gav god tid att öva på positiv visualisering och de 16 timmarna per dag med absolut mörker gjorde visualisering om det enda jag faktiskt kunde do. Jag är inte säker på att allas liv kommer att förändras på ett så dramatiskt sätt av denna bok, men jag är mycket tacksam för att ha hittat det och kommer att fortsätta att rekommendera det hjärtligt.

  • Svar till Alan Barnes
  • Citat Alan Barnes

Inskickat av Anonymous den 2 februari 2010 - 15:39

Åtminstone från det sätt hon beskriver testet hon vill göra.

"Hemligheten" är värdefull men låt oss komma ihåg att det är grundskoleversionen. Åtminstone kan det hjälpa vårt samhälle att utexamineras från dagis och det är mycket positivt.

För att skapa ett test, låt oss åtminstone använda mer avancerade principer för placeboeffekten eller manifestationslagarna.

Slutligen skulle jag betrakta tibetanska Bouddhist-mästare till exempel som verkliga psykologforskare som de har tillbringat decennier med att observera och utbilda sina egna sinnen och känslor med sällsynt disciplin och avskildhet.

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inskickat av Anonymous den 2 februari 2010 - 15:55

Jag tycker de flesta kommentarer som kritiserar hemligheten som att kasta barnet tillsammans med badvatten. Om vi ​​vill kritisera hemligheten, bra, men åtminstone låt oss göra det klokt snarare än från en mycket ytlig och linjär förståelse av meddelandet.

Även om hemligheten aldrig producerades finns det hundratals andra böcker där ute som säger om samma sak. Den grundläggande förutsättningen är också att världen är en manifestation av sinnet och att det är en av de grundläggande principerna för Boudhism och alla visdomstraditioner sedan tidens början. Så New Age har inget med meddelandet att göra, bara med leveransen av meddelandet.

Slutligen är det inte det vi tycker eller visualiserar som räknas mest. Sinne i buddhistiska termer är inte bara våra tankar, som bara är en aspekt. Djupt rotade trossystem medvetna eller inte, känslor, sammanhang, till exempel alla dessa bidrar till resultatet.

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inskickat av Anonymous den 17 september 2010 - 17:05

Nedersta raden här är att ha fokus på dina mål, visualisera dessa positiva och låta det positiva in. Om dina tankar är positiva känner du dig bra, följaktligen följer goda saker. Om du är en negativ person, gissa vad? Det tenderar att vara en negativ livscykel. Det är bara meningsfullt. Grundläggande psykologisk tanke. Självuppfyllande profetier när det är bäst. Vilket kommer att fungera bättre? Tänker du och föreställa dig själv i jobbet med dina drömmar eller om du dröjer denna idé?

Jag tror inte heller att någon verkligen kan förneka att lagen om attraktion existerar. Jag ser det hela tiden. Tänk på det. Fåglar i en fjäderflock tillsammans. Liknande tankesätt, energier, dras samman. Samma sak med företag. Du kan komma in på en plats och alla är en downer, tömmer din energi. En annan plats ger dig upp. Liknande energier och personlighetstyper dras samman. Det är därför hemligheten fungerar. Om du är positiv, positiva människor och situationer dras till dig, händer fler positiva i ditt liv, och livet visar sig vara bättre än du hade varit en negativ Ned.

Jag tror inte att det spelar någon roll varför det fungerar. Det fungerar bara. Och det här är bra när du tittar på det!

  • Svar till Anonym
  • Citat Anonym

Inlämnat av Lena den 11 februari 2011 - 05:24

... så är resultaten i under tiden? Skulle gärna vilja läsa om dem.

  • Svara till Lena
  • Citat Lena

Inlämnat av Lena den 11 februari 2011 - 05:24

... så är resultaten i under tiden? Skulle gärna vilja läsa om dem.

  • Svara till Lena
  • Citat Lena

Inskickat av yzqmzcmidj 13 mars 2012 - 16:16

akhHiJ yimqexuyubcd, [url = http://gdardbdbamlo.com/]gdardbdbamlo[/url], [link = http://akftbkhenpma.com/]akftbkhenpma[/link], http://bgdedxoupzih.com/

  • Svara yzqmzcmidj
  • Citat yzqmzcmidj

Inlämnat av Karl den 6 maj 2013 - 06:17

Kanske känner vissa inte till den positiva kraften i negativt tänkande. paradox, eller hur? men det är sant.
Hemligheten handlar om positivt tänkande, vilket inte är ett säkert sätt till framgång.

  • Svar till Karl
  • Citat Karl

Inlämnat av Karl den 6 maj 2013 - 06:21

"Den positiva kraften i negativt tänkande"
-Julie Norem, 2008

  • Svar till Karl
  • Citat Karl

Skickat av Ryu 6 maj 2013 - 08:56

Problem försvinner inte magiskt bara för att du tänker glada tankar.
Avskärmningen är fortfarande kvar, räkningarna fortsätter att komma och bankkontot är fortfarande snabbt nära noll. Att ignorera dem, låtsas att de inte finns och spela som att du har massor av pengar kommer inte att lösa dina verkliga problem.

Det är trevligt att vara positiv men vi måste fortfarande känna igen verkligheten även om den inte är trevlig.

Placebos är ok antar jag men verkligheten behöver verkliga lösningar, inte pixie pulver.

  • Svara till Ryu
  • Citat Ryu

Inlämnat av Karl den 6 maj 2013 - 22:09

Det är rätt

  • Svar till Karl
  • Citat Karl

Inlämnat av Nick Stauner den 2 februari 2014 - 16:26

Jag har stött på en intressant diskussion om autosuggestion ( https://en.wikipedia.org/wiki/Autosuggestion) nyligen. Verkar att det finns anledning att tänka (och empiriska forskningsbevis för att stödja tanken) att resultat kan gå motsatt väg för din andra hypotese om målsucces! Det vill säga att dessa kognitiva beteenden faktiskt kan slå tillbaka genom att avleda uppmärksamhet från vad som måste göras mot den imaginära upplevelsen av framgång (se http://skeptics.stackexchange.com/a/18564/16995)! Kanske skulle den typen av dagdrömmer ge en lite känslomässig uppsving på kort sikt, men vad är det då?

  • Svar till Nick Stauner
  • Citat Nick Stauner

Inlämnad av billiga UGG: er 3 december 2014 - 04:24

Estate Rapids, mn är en fantastisk stad med ganska tidigare 3 000 medborgare.

  • Svara på billiga UGG: er
  • Citera billiga UGG: er

Skickat in av Cheap NFL Jerseys den 3 december 2014 - 06:09

Reducera först ditt hunds hår så att det är den topp du vill att det ska vara, men ändå komma ut i en hel del berövas eftersom du fortfarande måste räkna ut längden.

  • Svar på Cheap NFL Jerseys
  • Citat Billiga NFL-tröjor